
Efektem konkursu „Studenci Projektują” są projekty graficzne wykorzystywane w organizowanych przez Instytut przedsięwzięciach, takich jak konferencje czy akcje promocyjne.
Uczestnicy ‒ pracując indywidualnie lub w zespołach ‒ przygotowują plakat, program konferencji, książeczkę abstraktów, reklamy i materiały cyfrowe. Prace ocenia jury, w skład którego wchodzi dyrekcja Instytutu oraz osoby prowadzące przedmioty projektowe.
Główną nagrodą w Konkursie jest możliwość wdrożenia swojego projektu i opublikowania go z własnym nazwiskiem. Najlepszy projekt zwycięzca przygotowuje do druku we współpracy z prowadzącymi zajęcia z grafiki i typografii – dr Rafałem Werszlerem lub dr hab. Ewą Repucho. Konkurs jest też okazją do wygrania ciekawych publikacji z zakresu projektowania i typografii.
W konkursie mogą wziąć udział wszyscy studenci naszego Instytutu (stacjonarni, niestacjonarni, podyplomowi, doktoranci), pracując indywidualnie lub w zespołach.
Zwycięski projekt/y są wykorzystane w praktyce, np. jako oprawa graficzna materiałów konferencyjnych (programu, plakatu, książeczki abstraktów itp.) lub materiały promocyjne INIM. Na projektach każdorazowo umieszczone jest imię i nazwisko projektanta.
W zależności od kolejnej edycji Konkursu zwycięzca/y otrzymują nagrody finansowe lub rzeczowe (np. książki z zakresu tematycznego: design, typografia, projektowanie graficzne) oraz dokument potwierdzający zwycięstwo w konkursie.
W zależności od kolejnej edycji Konkursu zwycięzca/y otrzymują nagrody finansowe lub rzeczowe (np. książki z zakresu tematycznego: design, typografia, projektowanie graficzne) oraz dokument potwierdzający zwycięstwo w konkursie.
To zależy od edycji konkursu. Szczegółowe informacje zawsze znajdziesz w Regulaminie bieżącej edycji.
Na projektach kolorowych umieszcza się niebieskie logo UWr na białym tle (w wyjątkowych przypadkach logo w kontrze – białe na niebieskim tle).
Na projektach w odcieniach szarości umieszcza się logo UWr czarne na białym tle (w wyjątkowych przypadkach logo w kontrze – białe na czarnym tle).
Logo musi być dobrze widoczne i otoczone polem ochronnym. Nie można zniekształcać, przetwarzać, kolorować (itp.) logotypu, ani rozdzielać znaku graficznego i napisu.

Na szaro zaznaczono pole ochronne wokół logotypu (w polu ochronnym nie wolno umieszczać żadnych elementów graficznych).
2. Projekty muszą zawierać oryginalny materiał graficzny (zgodnie z zasadami prawa autorskiego).
Praca zwycięzcy nie kończy się na przygotowaniu projektu. Przed ostatecznym wykorzystaniem projektu zwycięzca musi wdrożyć konieczne zmiany proponowane przez jury Konkursu (o ile takie będą sugerowane), a także przygotować materiał do profesjonalnej obróbki.
Logo UWR w wersji kolorowej i czarno-białej
NAJLEPSZE PROJEKTY
W 2024 r. w ramach konkursu Studenci przygotowali projekty graficzne animowanej lub statycznej reklamy
do wykorzystania w systemie CityLight Digital ADWalk Wrocław reklamującej Instytutu Nauk o Informacji i Mediach.
Zwycięskie projekty zostały nagrodzone oraz wyświetlone w systemie CityLight Digital ADWalk Wrocławplakat w czerwcu 2024 r.

W roku 2021 dla jubileuszowej konferencji Od książki do czytelnika z okazji 65-lecia Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa, realizowanej w trybie zdalnym, wybrano projekt Stanislava Kolontaeva.

W roku 2019 dla konferencji Publikowanie na przełomie cyfrowym wybrano projekt Patrycji Dąbrowskiej.

W roku 2018 dla konferencji Big data w humanistyce i naukach społecznych wybrano projekt Patrycji Dąbrowskiej.

W roku 2017 dla konferencji Funkcje bibliotek dawniej i dziś wybrano projekt Agaty Bajorskiej.

W roku 2016 dla jubileuszowej konferencji Kultura książki w humanistyce współczesnej z okazji 60-lecia Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa, realizowanej w trybie zdalnym, wybrano projekt: Aleksandry Wolny.